Botas slaví 66 let od založení firmy po svém: Uvádí speciální výroční model!

V červenci letošního roku uběhne 66 let od založení české firmy Botas, která jednou pro vždy zařadila do našeho slovníku pojem »botasky« a desítky let obouvala téměř celé Československo. V jejích botách stály na stupni vítězů zlatí olympionici Věra Čáslavská či Jiří Raška a sourozenci Romanovy s titulem trojnásobných mistrů světa. Iniciátoři a designéři lifestylové dceřiné značky Botas 66 Jan Kloss a Jakub Korouš vzdávají hold historii a tradici firmy Botas po svém. K symbolickému 66. jubileu představují model Champion 66 v limitované edici a se sloganem »Šedesát šest a stále mlád«.

Champion_Promo_2web (1)
Od založení národního podniku Botana, který uvedl začátkem šedesátých let na trh sportovní značku Botas, uběhne 4. července letošního roku přesně 66 let. Značka Botas 66 se tak rozhodla přijít se speciálním výročním modelem Champion 66, kterým vzdá hold historii a tradici své mateřské značky.
„V návrhu výročního modelu jsme vycházeli z důstojné, byť poněkud usedlé černé klasiky. Kontrastní prošívání duhovou nití, oranžové detaily a šněrovadla pak představují náš přínos značce – trochu rošťácký a funky pohled na dnešní svět. Špulku duhové nitě jsme přitom náhodou objevili ve Skutči ve staré modelárně, která se již nějakou dobu nepoužívá. Je pro nás proto tak trochu odkazem na někdejší velikost a slávu značky,“ říká designér Jan Kloss. Model doplňuje i speciální stříbrná ražba loga 66 vytvořeného přímo k tomuto jubileu a etiketa s odkazem na letopočet 1949 – 2015.
Značku Botas uvedl na československý trh národní podnik Botana založený v roce 1949 ve Skutči na Pardubicku, tedy v oblasti s obuvnickou tradicí již od 15. století. Oproti původně vyráběné pánské vycházkové obuvi se Botas zaměřil výhradně na sportovní boty (odtud název Botas: BOTA + Sportovní či BOTA + Skuteč). V roce 1966 poprvé představil kultovní model později známý jako Botas Classic.

Champion_Promo_1Bweb
Tento model si v roce 2008 vybrali Jan Kloss a Jakub Korouš, studenti grafického designu na pražské UMPRUM, jako základ pro svůj školní projekt. Jeho podstatou byl kompletní redesign modelové řady, návrh zcela nového vizuálního stylu včetně̌ obalového řešení a koncept prodeje a propagace tradiční české značky. S projektem vyhráli v témže roce první cenu v soutěži European Design Awards (ED-Awards) a navázali přímou spolupráci s firmou Botas. Ta vyvrcholila v roce 2009 uvedením první společné kolekce prezentované pod vlastním názvem Botas 66.
V loňském roce odstartovali designéři oficiální zastoupení značky Botas 66 na českém trhu v podobě webu www.botas66.com a kamenné prodejny v Praze na Žižkově. Během července otevřou druhý obchod, tentokrát v samém historickém centru Prahy.

Foto: www.botas66.com