Knihy Dobrovský startují novou misi Čtení je sexy. Cílí na muže

Fakta hovoří jasně, až devadesát procent převahu mezi čtenáři mají ženy, tedy čtenářky. Muži zkrátka nečtou, i přestože je podle většiny žen vztah k literatuře velmi přitažlivou mužskou kvalitou. Je právě tohle cesta, jak přivést více mužů ke čtení? To se rozhodli v Knihy Dobrovský zjistit. Připravili kompletní kampaň s názvem Čtení je sexy, která startuje právě dnes.

Ať už se projdete kterýmkoli knihkupectvím, navštívíte kteroukoli čtenářskou skupinu na internetu, do očí vás bije nelítostný fakt. Všem čtenářským prostorům vévodí ženy. Kupují knihy pro děti, dárkové knihy pro celou rodinu, ale hlavně kupují velké množství nového čtiva pro sebe samotné. A jak to vidí data?

 

  • 93 % členů facebookové skupiny Knižní závisláci jsou ženy
  • Více než 70 % členů klubu Knihy Dobrovský jsou ženy
  • Průměrně 80 % sledujících na sociálních sítích Knihy Dobrovský jsou ženy

Muži se naopak ke knihám uchylují velmi sporadicky, ačkoli je vědecky prokázáno a notoricky známo, že čtení má desítky benefitů. Zlepšuje koncentraci, snižuje hladinu stresu, pomáhá rozvíjet emoční inteligenci a empatii, podporuje kreativitu a mnoho dalšího. Mužský čtenář je ale navzdory těmto faktům spíše výjimkou. Podle naprosté většiny žen, velmi atraktivní výjimkou. A právě na to sází nová kampaň Knihy Dobrovský, která mužům připomíná, že »Čtení je sexy«!

„Rozečíst muže. To je jeden z cílů naší komunikace pro rok 2024. Chceme otevírat témata, která jsou důležitá pro celý knižní svět a jednoznačně je to právě vztah mužů k literatuře. Samozřejmě nebude chybět nadhled, vtip a netradiční formáty, které rádi vymýšlíme. Již tento týden například propojíme svět fitness a knih. Můžete se těšit,“ říká Adam Pýcha, E-commerce director a CMO Knihy Dobrovský.

Celá kampaň odstartovala vtipným a přesně mířeným video spotem, kdy je muž odhodlán vstoupit do zcela nových vod. Vyzkoušet »něco, co dělá tolik lídí, takže to nemůže bejt špatný«. Video mužům, kteří se často za své nečtení i stydí, vzkazuje, že nikdy není pozdě začít. Zkusit vyměnit relax u telefonu nebo PlayStationu, za kvalitní čtení.

Koncept kampaně vytvořil in-house tým Knihy Dobrovský, následnou tvorbu videa a dalších reklamních materiálů k velké kampani mají na svědomí specialisté z agentury Kreatika.
Knihy Dobrovský s hradeckou agenturou spolupracují téměř deset let na většině svých kampaní (včetně tradiční vánoční kampaně Čtivé Vánoce, zářijové kampaně Superškoláci se hlásí do služby! nebo kampaně Kniha není rohlík aneb Proč nezvyšovat DPH u knih?).

„Jsme zvyklí, že z Knihy Dobrovský přicházejí zajímavé koncepty kreativních kampaní, ani tento projekt nebyl výjimkou. Díky jasnému zadání od klienta, jsme mohli rozběhnout casting a veškeré přípravy na natáčení. Obsadili jsme zkušeného Lukáše Muchu, se kterým jsme již spolupracovali na několika projektech,“ uvádí Josef Čáslavka, spoluzakladatel agentury Kreatika.

Knihy Dobrovský si tedy na začátek letošního roku stanovili důležité předsevzetí – rozečíst i muže. Tohoto nelehkého úkolu se zhostili se ctí a vtipem. Bude to ale stačit? Sledujte web knihydobrovsky.cz, sociální sítě Knihy Dobrovský i novinky v aplikaci KDčko.

 

Foto: Knihy Dobrovský