Jaroslav Krupka – Česká reklama

Kniha, která má podtitul Od pana Vajíčka po falešné soby vypráví dějiny české reklamy tak, jak zatím ještě nebyly vyprávěny. Vydejte se na cestu časem od legendárního pana Vajíčka až po poslední úspěchy českých tvůrců na mezinárodním festivalu reklamy v Cannes.


Kromě toho se od zkušeného publicisty z časopisu Marketing&Media Jaroslava Krupky také se dozvíte, jak se reklamní trh vyvíjí, kdo, jak a proč reklamy vytváří či jaké osobnosti stojí za úspěšnými reklamami. Navíc se dobře pobavíte u množství příběhů nejen z reklamní branže.
„Všichni, kdo šli začátkem devadesátých let do reklamy, byli deformovaní bolševickou dobou, která vtloukala do lidí, že se nemají odlišovat, nemají být jiní než ostatní a nemají dělat nic jiného, než co se od nich čeká,“ vzpomíná na tato pionýrská léta Eda Kauba. „Byl to můj první kreativní ředitel, který mi řekl: ,To je naprostá blbost. Ty musíš dělat něco úplně jiného než ostatní, jinak si tě nezapamatují.‘ Zjistil jsem, že je to základní věc, kterou mi do té doby nikdo neřekl. Dodnes zastávám názor, že dělat dobrou reklamu se dá naučit i přes vlastní chyby a omyly. Nedokáže to každý, ale téměř každý ano. Jenom musí chtít.“

Vydává BizBooks, 264 stran, cena 690,- Kč

O autorovi:
Jaroslav Krupka vystudoval obory masová komunikace a žurnalistika na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Během studií přispíval do časopisů Kinorevue, Tvar, Mladý svět a Týden. Od roku 1994 pracoval v časopisu Strategie zaměřeném na masovou komunikaci, kde postupně působil jako redaktor, editor a vedoucí příloh. Od roku 2005 do roku 2010 pracoval jako redaktor a editor Lidových novin. V roce 2010 nastoupil do týdeníku Marketing&Media.

Foto: Albatros Media