Seriál Modrý kód a Český červený kříž zachraňují životy

Televize Prima přichází se startem nové sezóny oblíbeného seriálu Modrý kód s novinkou. Ve spolupráci s Českým červeným křížem připravila osvětovou kampaň základů první pomoci. Od úterý 9. ledna se tak na obrazovkách druhé největší komerční stanice budou diváci potkávat se svými seriálovými hrdiny v několika spotech, ve kterých je názorně provedou život zachraňujícími úkony.

YAN_8143
Pět samostatných instruktážních spotů je zaměřených na jedny z nejčastějších situací, kdy každá vteřina a pomoc napomáhá záchraně lidského života – resuscitace, masivní zevní krvácení, odstranění překážky z dýchacích cest, bezvědomí a cévní mozková příhoda. Hlavními aktéry osvětové kampaně s názvem
»Když jde o život« jsou tváře oblíbeného seriálu Modrý kód Marek Němec, Sabina Laurinová, Jiří Štěpnička, Eva Josefíková a Kristýna Frejová, kteří na tomto projektu pro Český červený kříž spolupracovali bez nároku na honorář. „Modrý kód se stal naší seriálovou stálicí. Již od jeho začátku jsme avizovali, že je postavený na reálných příbězích. Dnes mu s osvětovou kampaní Když jde o život dáváme další rozměr. Rozměr reality, která může potkat kdykoli, kdekoliv a kohokoli z nás. Spoty představují základy první pomoci, které bychom měli každý znát. Bohužel, realita je taková, že mnoho lidí neví nebo se bojí první pomoc poskytnout, a to i v situacích, kdy o životě jiných rozhoduje právě jejich rychlá reakce a jde doslova o vteřiny. A právě nové spoty, které vznikly ve spolupráci s Českým červeným křížem, by v tomto směru mohly a měly pomoci. A i kdyby se díky nim pomohl zachránit třeba jen jeden lidský život, tak jsme přesvědčeni, že tato kampaň má smysl,“ říká Marek Singer, generální ředitel FTV Prima.

YAN_7556
Pětice seriálových hrdinů v bílých pláštích ještě před samotným natáčením kampaně absolvovala kurz první pomoci Českého červeného kříže pod vedením doktora Jana Pospíšila, lékaře a zdravotnického instruktora ČČK, který na kampaň rovněž odborně dohlížel. „Kampaní Když jde o život bychom rádi společně minimalizovali strach lidí, že první pomoc nezvládnou, a ukázali, že pomoct může naopak každý. Stačí si jen pamatovat několik základních pravidel. Statistiky jasně ukazují, že šance na přežití v případě ohrožení života rostou v závislosti na bezprostřední reakci lidí v okolí postiženého. A čím více lidí si to uvědomí, tím větší je šance, že v případě nečekané situace budou umět zasáhnout. I proto jsme rádi, že prostřednictvím televize Prima se naše spoty dostanou skutečně ke každému. Věříme, že i díky jejich jasné instruktážní formě prezentované oblíbenými herci pomohou v situacích, kdy jde o život,“ uvádí Miroslava Jirůtková,
vedoucí Programového oddělení Českého červeného kříže.

YAN_8258

Osvětovou kampaň Když jde o život, kterou pro televizi Prima realizoval tým společnosti Department, uvidí diváci od úterý 9. ledna 2018. Instruktážní spoty budou přístupné také na oficiálních stránkách Českého červeného kříže: www.cervenykriz.eu

YAN_7805

Foto: TV Prima