Vivaldi, Telemann, Bach – Hobojové koncerty / Vilém Veverka

Zeptáte-li se hobojisty na »zlatý věk« jeho nástroje, patrně vás odkáže do první poloviny 18. století. Právě v této době bylo napsáno nepřeberné množství literatury pro hoboj – sólové a triové sonáty, koncerty, kantáty…

06988f5c
Bez hoboje se neobešla řádná dvorní kapela. Pod mnohými těmito skladbami najdeme jedno ze tří velkých jmen pozdního baroka: Antonio Vivaldi (věnoval hoboji na dvě desítky sólových koncertů!), J. S. Bach a jeho přítel G. Ph. Telemann, považovaný za jednoho z nejproduktivnějších skladatelů všech dob. Ač ze stejného období, představují díla těchto autorů tři velice odlišné světy. Čím jsou si podobné, to je jejich virtuosita a s tím spojené značné nároky na sólistu. Vilém Veverka si pro tento vysněný projekt vedle klasicistního souboru Ensemble 18+ a hudební duší spřízněné cembalistky Barbary Marie Willi přizval jako hosta svého bývalého učitele a kolegu hobojistu Berlínské filharmonie Dominika Wollenwebera. Veverka i touto další nahrávkou stvrzuje své nezadatelné místo mezi předními evropskými hobojisty.
Vilém Veverka posouvá hranice interpretace barokní hudby.

Vivaldi, Telemann, Bach – Hobojové koncerty / Vilém Veverka
Antonio Vivaldi – Koncert F dur pro hoboj, smyčce a basso continuo RV 455, Koncert C dur RV 450, Koncert d moll pro dva hoboje RV 535, Georg Philipp Telemann – Koncert d moll TWV 51:d1, Johann Sebastian Bach – Koncert d moll BWV 1059, Koncert F dur BWV 49/169
Vilém Veverka – hoboj, Dominik Wollenweber (j. h.) – hoboj, Barbara Maria Willi – cembalo, Ensemble 18+

Foto: Supraphon

FB_post_chalupari