Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg – Jak funguje Google

V Nakladatelství Jota vychází novinka z ediční řady Populárně naučná: Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg – Jak funguje Google. Pohled do nitra světoznámé firmy očima jejích vedoucích představitelů. Předmluvu napsal Larry Page.

image001
O Googlu se traduje hodně historek. Všechny jsou pravdivé. Kdo jsou »chytří kreativci«? Vaši rodiče se mýlili – nepořádnost je ctnost. Legrace musí být. Vyžeňte ničemy a přilákejte primadony. Představte si nepředstavitelné.
Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg nastoupili do společnosti Google před více než deseti lety jako zkušení řídící pracovníci technologických firem. Google byl již tehdy proslulý tím, že dělal věci jinak a odrážel vizionářské – a často protichůdné – principy svých zakladatelů Larryho Page a Sergeje Bryna. Oba si uvědomili, že pokud chtějí uspět, musí změnit své chápání toho, jak funguje management a byznys.
Jak funguje Google je zábavná a strhující kniha plná lekcí, které se Eric a Jonathan naučili při budování firmy. Vysvětlují, jak technologie přesunula rovnováhu sil od firem ke spotřebitelům a že jediným způsobem, jak v tomto neustále se měnícím prostředí uspět, je vytvářet vysoce kvalitní produkty a přitáhnout nový typ mnohostranných zaměstnanců, kterým přezdívají »chytří kreativci«. Na tématech jako firemní kultura, strategie, talent, rozhodovací proces, komunikace, inovace či řešení problémů autoři ilustrují manažerská pravidla bezpočtem anekdot a historek zevnitř Googlu, z nichž mnohé se na veřejnost dostávají vůbec poprvé.
V době, kdy se vše zrychluje, mohou firmy nejlépe uspět, když přilákají chytré kreativní lidi, kterým poskytnou prostředí, v němž se jim bude výrazně dařit. Kniha Jak funguje Google vysvětluje, jak toho docílit.

pevná vazba s přebalem, 320 stran, cena: 348,- Kč
Originální název: How Google Works
Přeložil: Martin Bednarski
Vychází také jako e-kniha

O autorech:
Eric Schmidt přišel do Googlu v roce 2001 a pomohl firmě vyrůst ze startupu v Silicon Valley v globálního technologického lídra. Jako výkonný předseda zodpovídá za externí záležitosti Googlu: budování partnerství a navazování širších obchodních vztahů, aktivní spolupráci s orgány státní správy a podporu technologických nápadů. Kromě toho radí výkonnému řediteli a nejvyšším manažerům v obchodních a strategických záležitostech. Od roku 2001 do roku 2011 působil Eric jako výkonný ředitel Googlu.
Jonathan Rosenberg se poprvé setkal s Larrym Pagem a Sergejem Brynem v roce 2000, o dva roky později přijal (napotřetí) nabídku zaměstnání v jejich firmě. V Googlu působil jako hlavní viceprezident a do dubna 2011 vedl produktový tým. V této funkci dohlížel na navrhování, vývoj a rozvoj produktů Googlu pro spotřebitele, inzerenty a partnery. Pomohl vytvořit náborové procesy firmy a ovlivnil nastavení jejích komunikačních a marketingových postupů. Dnes je Jonathan poradcem výkonného ředitele Googlu Larryho Page.

Foto: Nakladatelství Jota

krizovka2-2015 FB_post_chalupari