Přední filmový kritik a tvůrce video-esejí Kevin B. Lee bude hostem Cinergy

počítal všechny vraždy v Tarantinových filmech a jeho dokument o Transformers slavil úspěch po celém světě. Do Prahy přijíždí Kevin B. Lee. První hostem edukativní platformy Cinergy v roce 2018 bude mezinárodně uznávaný filmový kritik, video-esejista a filmař Kevin B. Lee.

kevin b lee 1

Americký tvůrce, kterého deník The New York Times označil za „krále video-esejí“, pravidelně přispívá do časopisů a portálů Sight & Sound, Slate nebo IndieWire. Za svůj život vytvořil přes 360 esejí, které zkoumají klíčové aspekty vybraných snímků či charakteristiky filmové tvorby jednotlivých režisérů. Při své master class, která se uskuteční v pátek 9. února od 18.30 hodin ve vršovickém Kině Pilotů, promítne Lee ukázky své tvorby a pohovoří o v Čechách poměrně neprozkoumaném formátu video-esejí. Moderování se ujme filmový publicista a redaktor Českého rozhlasu Pavel Sladký.

Více informací o akci najdete zde: http://bit.ly/Cinergy_with_Kevin_B_Lee

Kevin B. Lee je výjimečný filmový tvůrce a kritik. Rozsah jeho znalostí o filmu je obdivuhodný, ale ještě obdivuhodnější je způsob, kterým dovede o různých aspektech filmové tvorby ve svých video-esejích vyprávět. Jeho videa jsou poutavá, zábavná, objevná, poučná a čiší z nich láska k filmovému řemeslu. Máme velkou radost, že si Kevin udělal čas na setkání s českými filmovými příznivci a moc se na jeho master class těšíme,“ říká Radka Weisserová, ředitelka platformy Cinergy.

Kevin-B-Lee-square-2

Co tvoří lynchovskou atmosféru?

Ve svých videích Lee například analyzoval, co vlastně tvoří pověstnou “lynchovskou” atmosféru, spočítal všechny vraždy v Tarantinových filmech, podrobně analyzoval pět ikonických scén z filmů Paula Thomase Andersona nebo zkombinoval všech 123 záběrů z Tarkovského Nostalgie do meditativní filmové básně. Největšího uznání se mu dostalo za snímek Transformers: The Remake. Unikátní »desktopový dokument« kombinuje 355 amatérských videí, pořízených náhodnými přihlížejícími při natáčení filmu Transformers 4. Lee v dokumentu kriticky reflektuje nadnárodní filmový průmysl a zamýšlí se nad rolí internetu v našem vnímání reality. Dokument byl v roce 2014 promítán na řadě festivalů včetně Berlinale.

Edukativní filmová platforma Cinergy

Návštěvu Kevina B. Leeho organizuje vzdělávací filmová platforma Cinergy, která organizuje pravidelné diskusní panely a přednášky tematicky souvisejících s tvorbou či prací pozvaného filmového tvůrce. V minulosti byli jejími hosty například Claire Denis, Eskil Vogt, Tomasz Wasilewski či Lone Scherfig. Cinergy spolupracuje s FAMU a Asociací režisérů a scénáristů, od které v roce 2016 obdržela Cenu ARAS. Kromě veřejné master class absolvuje Lee v rámci svého programu i třídenní neveřejný work shop se studenty FAMU – pod Leeho supervizí budou studenti vytvářet video esej k filmu Hoří, má panenko.

Více informací o projektu Cinergy: http://www.cinergy.cz