Ostravská rocková opera Jesus Christ Superstar nejoblíbenější inscenací roku

Ostravská inscenace Jesus Christ Superstar vyhrála výroční cenu magazínu Musical – opereta za rok 2016 v kategorii »nejoblíbenější inscenace roku 2016«. Hana Fialová se pak umístila na 3. místě v kategorii »nejoblíbenější muzikálová herečka«.

4

Po loňském historicky prvním předávání ocenění v Brně letos Ceny magazínu Musical – opereta zamířily na plzeňskou scénu. Předávání Cen moderovala herečka Kateřina Falcová, která na scénu postupně pozvala šéfredaktora magazínu Vítězslava Sladkého, zástupce vydavatele Tomáše Čedíka, šéfa souboru muzikálu DJKT Plzeň Lumíra Olšovského, dramaturga Pavla Bára a následně všechny oceňované.

V divácké anketě redakce obdržela celkem 4.330 hlasů, z toho 1.542 v kategorii nejoblíbenější herec, 1.444 v kategorii nejoblíbenější herečka a 1.344 v kategorii nejoblíbenější muzikálová nebo operetní inscenace. Diváci zmínili 145 jmen herců a 176 hereček.

3

Cenu pro inscenaci Jesus Christ Superstar – nejoblíbenější inscenaci roku 2016 – přebírali šéf souboru Patrick Fridrichovský a autor českého přebásnění Michael Prostějovský. „Jsme rádi, že se v mnohém netradiční inscenace Jiřího Nekvasila setkala s takovým diváckým ohlasem. A já osobně jsem moc rád, že se v Ostravě představili noví skvělí interpreti, nová generace, která tohle geniální dílo vzala za své,“ sdělil Patrick Fridrichovský. „Říká se, že Ježíš je věčný – a myslím, že je to pravda. Od slavné pražské inscenace v divadle Spirála už uplynulo hodně let, a přesto, nebo spíše právě proto, mě těší, že tato rocková opera patří k nejuváděnějším titulům u nás. Ostravské představení má podle mě skvělou atmosféru,“ dodal Michael Prostějovský. O mimořádnosti této inscenace svědčí také dvě nominace na Ceny Thálie 2016 a nebývalý divácký zájem – před divadelními prázdninami, aby se dostalo na všechny fanoušky této nejslavnější rockové opery 20. století, jsou pro diváky připraveny ještě čtyři reprízy.

2

V kategorii nejoblíbenější muzikálová herečka zvítězila Monika Absolonová, která například v Ostravě úspěšně nastudovala Fanny Briceovou v muzikálu Funny girl. Třetí místo obsadila sólistka souboru opereta/muzikál Hana Fialová (Edith a Marlene, Jesus Christ Superstar, Evita), hned za ní se umístila hostující Katarína Hasprová (Sunset Boulevard, Rebecca). Obě »ostravské« hvězdy se tak umístily například před Lucií Bílou. Krásné sedmé místo náleželo sólistce souboru Martině Šnytové (Jesus Christ Superstar, Rebecca, Kiss Me, Kate).

V mužské kategorii se v desítce nejlepších zpěváků umístili hostující umělci – na druhém místě Lukáš Vlček (Jesus Christ Superstar, Rebecca), na pátém místě Tomáš Savka (Evita, Jesus Christ Superstar, Rebecca), na sedmém místě Jiří Mach (Kiss Me, Kate) a na devátém místě sólista souboru opereta/muzikál Roman Harok (Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť, Evita, Rebecca).

1

Více infa:

 

http://www.musical-opereta.cz/scene-noveho-divadla-plzni-predali-ceny-magazinu-musical-opereta/

 

Celkové výsledky Cen magazínu Musical-opereta za rok 2016

Nejoblíbenější herečka roku 2016 (Cena čtenářů)

  1. Monika Absolonová
  2. Hana Holišová
  3. Hana Fialová
  4. Katarína Hasprová
  5. Lucie Bílá
  6. Kateřina Falcová
  7. Martina Šnytová
  8. Andrea Zelová
  9. Monika Sommerová
  10. Dasha

5

Nejoblíbenější herec roku 2016 (Cena čtenářů)

  1. Václav Noid Bárta
  2. Pavel Režný a Lukáš Vlček (rovnost hlasů)
  3. Aleš Slanina
  4. Jan Kříž
  5. Tomáš Savka
  6. Marián Vojtko
  7. Jiří Mach
  8. Radim Schwab
  9. Roman Harok
  10. Dušan Vitázek

 

Nejoblíbenější inscenace roku 2016 (Cena čtenářů)

  1. Jesus Christ Superstar, NDM Ostrava
  2. Bonnie a Clyde, HDK Praha
  3. Srdcový král, Divadlo Kalich Praha
  4. Bonnie a Clyde, DJKT Plzeň
  5. Mefisto, Divadlo Hybernia Praha

 

Mimořádná inscenace roku 2016 (Cena odborné kritiky)

  1. Liduschka (Baarová), DJKT Plzeň
  2. Titanic, Městské divadlo Brno
  3. Limonádový Joe, Městské divadlo Brno

 

Bard hudebního divadla (nominace redakce magazínu Musical – opereta)

Herec a zpěvák František Dvořák

 

Foto: Národní divadlo moravskoslezské / Pavel Křivánek, Martin Popelář, archiv