Diváci chtějí o prázdninách cestovat i v televizi

Červenec se pro druhý kanál České televize stal s průměrným podílem na trhu 5,18 procent nejúspěšnějším měsícem tohoto roku. Diváci měli zájem zejména o dokumentární pořady zaměřené na cestování. První prázdninový měsíc přinesl nejvyšší letošní sledovanost i zpravodajskému kanálu ČT24. Souhrnný celodenní podíl všech šesti programů České televize dosáhl 31,53 procenta.

Cestomanie_Kena
Nejsledovanějším pořadem léta se na druhém kanálu České televize stalo vydání cyklu Cestománie věnované putování po Keni. Dívalo se na něj 383 tisíc diváků. Cestománie spolu s dalším cestovatelským pořadem, Na cestě, a dokumentární sérií Dobrodruh získávaly v červenci pravidelně nadprůměrný divácký zájem. Toho se dostávalo i dalším tuzemským a zahraničním dokumentům, ale i filmům zařazeným do cyklu Nezávislé americké léto. 339 tisíc diváků si pak nenechalo ujít premiérové uvedení zrestaurované verze legendárního vědecko-fantastického filmu Karla Zemana Vynález zkázy. Na jeho digitalizaci se Česká televize podílela jako jeden ze členů projektu Čistíme svět fantazie.

Vynalez zkazy
Červenec přinesl velkou diváckou pozornost i kanálu ČT24, který dosáhl průměrného podílu na sledovanosti téměř 5 procent (4,99 %). Zájem o kontinuální zpravodajství pak výrazně narostl zejména ve středu 22. července, kdy došlo k tragické srážce pendolina s kamionem u Studénky na severní Moravě. Aktuální zpravodajství dosáhlo v celodenním průměru podílu na sledovanosti 6,41 procenta. V cílové skupině 15+ se tak ČT24 stala čtvrtou nejsledovanější televizí a během dne se blížila hranici 20% podílu na trhu. Nejsledovanějším samostatným pořadem ČT24 pak dlouhodobě zůstávají Otázky Václava Moravce.
Ve srovnání se stejným loňským obdobím si z jednotlivých stanic vedl nejlépe první kanál České televize, jehož podíl na sledovanosti vzrostl na 16,49 %. Na programu ČT1 diváci nejčastěji sledovali detektivní seriál Malý pitaval z velkého města, filmovou komedii Černí baroni či talk show Karla Šípa Všechnopárty.

Foto: Česká televize

FB_post_chalupari