Dagmar Pecková: Režisér, maminka, ale i dirigent mají vždy pravdu!

Moderátor Jan Kraus přivítal ve své televizní show evropskou operní zpěvačku Dagmar Peckovou. „Proč o mně říkáte, že jsem evropská zpěvačka? Zpívám i v Americe, v Austrálii…“ ohradila se Pecková. „Tak vás vítám jako světovou operní zpěvačku,“ uvedl to na pravou míru moderátor. „Vy jste takové enfant terrible světové operní scény,“ zajímal se Kraus. „Co je pravdy na tom, že se Dagmar Pecková netají svými mnohdy neotřelými názory?“ chtěl vědět Kraus, co si například myslí o současném trendu, kdy se na evropských operních pódiích čím dál více objevují zpěváci z asijských zemí. „Vezměte si třeba, že po Evropě jezdí deset operních čínských tenorů. V Castlu v divadle je operní zpěvák a má šikmé oči. Nejsem rasista, ale je to prostě zvláštní,“ zamýšlela se paní Dagmar.


Jan Kraus se zajímal, co dále Dagmar Peckovou ve světě opery občas zaráží. „Na opeře je hrozné, že se chce na ní každý realizovat. Tak se třeba najme výtvarník, který v životě neslyšel slovo akustika. Mnozí výtvarníci navrhují scénu s prázdným jevištěm a škodí tak našemu hlasu a vlastně i kariéře,“ vysvětlovala Dagmar. „Proto je někdy lepší se postavit na koncertní podium a udělat si to po svém, nevázat se přímo na operu,“ vysvětlovala paní Dagmar.
„Někde jsem zaznamenal, že operní režisér po vás třeba může chtít, abyste v určitých scénách strnula na místě a nehýbala se,“ zajímal se moderátor. „Ale když pak chcete vyjádřit určité životní rozpoložení, potřebujete k tomu celou tělesnou schránku, která vám rezonuje, a do toho nějaký člověk, který si říká režisér, chce, abyste se nehnula, a ani se nejlépe nenadechla. A když to neuděláte vy, odmítnete ho v tomto poslechnout, udělá to sto jiných,“ popsala Pecková poměry v operním světě. A probrali, jakým způsobem se Peckové podařilo skloubit kariéru s mateřstvím a dvěma dětmi. „Já jsem měla přesně měsíc – to bylo dva týdny před porodem a dva týdny po porodu – kdy jsem nezpívala. S druhým dítětem jsem měla totéž. Ale i když máte chůvy, stejně se tomu mateřství vnitřně věnujete,“ vysvětlovala Dagmar Pecková. „Co bylo horší? Zpívat těsně před porodem, nebo po?“ chtěl vědět Kraus. „Spíše byla složitá jiná věc. Já byla asi v sedmém měsíci v jednom představení skoro čtyři hodiny na jevišti. A to byly rány do břicha, které mi ten malý zevnitř dával! Ten to nesnášel. Ten nenávidí zpěv dodneška,“ vzpomínala Dagmar Pecková.


„Vy žijete v Německu. Proč?“ zajímal se moderátor. „V Německu jsem před pětadvaceti lety zahájila dost strmou kariéru. V Berlíně, pak ve Stuttgartu a pak jsem se nakonec do Freiburgu docela normálně, lidsky vdala,“ popisovala Dagmar Pecková. A svěřila se, že její manžel, pozounista, je úžasný člověk a velmi ji podporuje. „Už se naučil i vařit,“ prozradila. A dodala, že ji vaření moc baví, že by se tomu jednou možná chtěla věnovat jako profesionálka. Kraus se zajímal o to, jestli operní pěvkyně dnes už nemusí mít nadváhu, aby se do toho takzvaně »opřely«. „Dnešní trend je ten, aby pěvkyně byly nejlépe krásné, vysoké, blonďaté, štíhlé gazelky s dlouhýma nohama, ostatní už se doladí přes mikrofon,“ prozradila Pecková. A Jana Krause zajímalo i to, jestli se Dagmar Pecková dostala někdy do konfliktu s dirigentem. „No jejej! Ale dnes už vím, po těch letech, že nejen režisér, maminka, ale i dirigent mají vždy pravdu,“ dodala Pecková.


Do druhého speciálního dílu Show Jana Krause z italského Milána přijali pozvání operní zpěvačka Dagmar Pecková, tenista Tomáš Šmíd a italský podnikatel Alessandro Pasquale. Premiéru tohoto dílu třetí série Show Jana Krause uvidíte v pátek 28. června večer na Prima family.

Foto: TV Prima / Adam Kraus