Boušková měla problémy kvůli Ženě za pultem

Legendární seriál Jaroslava Dietla Žena za pultem budí emoce i málem čtyřicet let od svého natočení. Má své velké odpůrce, ale i skalní fanoušky, což dokazuje velmi dobrá sledovanost, když se Žena za pultem objeví v televizi. Nyní vychází v nakladatelství Omega o seriálu kniha z pera zkušených novinářů a spisovatelů memoárové literatury Miroslava Graclíka a Václava Nekvapila.


Přidrzlou dceru Anny Holubové hrála Jana Boušková. „Režisér Dudek o ní říkal, že co řekne, to je pravda. Byla totiž naprosto přirozená, věrná a jak byla samozřejmá na divadle, tak byla samozřejmá i v civilu. Myslím, že jsme si dost rozumněly i jsem o ní dost věděla, protože měla problémy se svou sestrou, která byla zajímavá osobnost. Původně byla herečkou u Jiřího Wolkera, ale pak se na herectví vykašlala a šla zpívat do sboru Národního divadla. Byla starší než Jana a měla k ní takový protekcionistický vztah. Neustále jí mluvila do života co a jak má dělat a tak dále. Jana byla dívka samostatně uvažující, tak to dost nelibě nesla. Měla jsem s její sestrou na tohle téma dlouhé rozhovory, že i když je její mladší sestra, tak je už dospělá a nemůže ji autoritativně zasahovat do života, to se prostě nedělá. Vím, že jsem vždycky na konci našeho dlouhého rozhovoru měla pocit, že jsem ji o něčem přesvědčila, ale pak se její argumentace vrátila zpátky na úplný začátek. Zkrátka to bylo nedobytné a mám dojem, že tam potom byly i nějaké osobní tragedie.
Naposledy jsem se s Janou setkala, když mě Jirka Vala pozval na své představení do Kolowratu na jednu z jeho posledních rolí, tak mě Jana moc hezky přivítala. Přišla ke mně, objala mě, což mě strašně moc potěšilo a dojalo,“ vzpomínala na svou hereckou dceru Jiřina Švorcová.


„Režiséra Jaroslava Dudka jsem poznala při natáčení televizních Bakalářů, a když mě potom obsadil do seriálu Žena za pultem, byla jsem šťastná. Věřila jsem mu. Studovala jsem tehdy na konzervatoři a byla to pro mě velká příležitost,“ přiznala po letech Boušková. A v časopise Krásná paní pak ještě přidala: „Když jsem točila Ženu za pultem, dostávala jsem dopisy typu: ,Nejradši bych ti dala z každé strany facku. Pošli mi fotku s věnováním.ʽ Tenkrát bývalo přední hovězí maso podpultovka a já jsem měla smůlu, protože se na mě řezník zlobil, že jsem nedovolila své seriálové mámě, aby měla milence. Pak jsem si to ale vyžehlila, protože to celé dobře dopadlo, a řezník mě vzal zase na milost.“

Foto: Nakladatelství Omega