Dagmar Pecková – Hříšnice

Za provokativním názvem nového alba mezzosopranistky Dagmary Peckové se skrývá pozoruhodná dramaturgická myšlenka. Tím, co spojuje život moderního člověka s hrdinkami antické mytologie, je princip hříchu – a odpuštění. Snad všechny zde ztvárněné postavy jsou ženy chytré a mocné, často obdařené nadpřirozenými schopnostmi.

6147981d
Ženy odhodlané použít nejsilnějších prostředků, aby získaly, po čem touží – nebo aby se pomstily. Ženy zrazené lstí či zraněné vlastní láskou. Hned úvodní árie Massenetovy Marie Magdalény otevírá prostor pro poselství – že totiž jedinou cestou z hříchu je odpuštění. „Když se podíváte na postavy v mezzosopránovém oboru, tak téměř každá se dá označit za hříšnici. Snad je to temnější barvou hlasu…“ uvádí k nahrávce Dagmar Pecková. Každá »hříšnice« je v jejím podání psychologicky a emocionálně do hloubky propracovaná. Zdrojem této hloubky a inspirace byla zde vedle vlastní životní zkušenosti sólistky také skvěle doprovázející Slovenská filharmonie pod nekompromisním a svrchovaně muzikantským vedením Aleksandara Markoviće.
Láska, hřích a odpuštění. Nahlédnutí do tajemné ženské duše!

Dagmar Pecková – Hříšnice / Strauss, Wagner, Massenet, Saint-Saëns ad.
Operní árie: Jules Massenet – O mes soeurs (Marie-Magdeleine), Ne me refuse pas (Hérodiade), Camille Saint-Saëns – Mon coeur, Bacchanale (Samson et Dalila), Igor Stravinskij – Nonn‘ erubescite, reges (Oedipus Rex), Luigi Cherubini – Del fiero duol (Medea), Richard Wagner – Ich sah das Kind (Parsifal), Richard Strauss – Ich habe keine gute Nächte (Elektra), Tanec sedmi závojů (Salome), Antoine Mariotte – Ah! Je baiserai ta bouche, Iokanaan (Salomé)
Dagmar Pecková – mezzosoprán, Ivana Veberová – soprán a Peter Mikuláš – bas j.h., Slovenský filharmonický sbor, Slovenská filharmonie, dirigent Aleksandar Marković

Foto: Supraphon