Categories: Zajímavosti

Valentýn slaví až třetina Čechů! Místo zážitků si letos nadělí hmotné dárky

Netradiční a v klidu domova. Letošní Valentýn stráví Češi jinak než v minulých letech. Zatímco běžně vyrazí do restaurace nebo na víkendový pobyt, letos své milované obdarují hmotnými dárky. Primárně půjde o společenské hry, parfémy nebo také erotické pomůcky. Zážitky a víkendy na horách nahradí vouchery, které Češi využijí v pozdějších měsících roku.

Valentýn je v Česku stále populárnější, přesto za jinými nákupními svátky zaostává. „Slaví ho zhruba čtvrtina až třetina naší populace. Častěji jsou to ženy, a to zejména ty mladší do věku zhruba pětatřicet až čtyřicet let,“ vysvětluje David Vurma z CEO konzultační společnosti Acomware. Podle dat společnosti se celková útrata za valentýnské dárky bude v Česku pohybovat mezi 1,5 až 2 miliardami korun. „Velká část útrat za Valentýn běžně směřuje k restauracím. Ty jsou aktuálně zavřené, proto očekáváme znatelnější nárůst útrat za dárky, vouchery pořízené online a také za květiny,“ doplňuje Vurma.

Společenské hry i erotika

Letošním hitem budou podle oslovených e-shopů především věcné dárky. „Vzhledem k našemu domácímu fungování vidíme velký zájem o erotické pomůcky a společenské hry pro dva. Extrémní boom zažívají právě erotické hry, které mohou příjemně zpestřit intimní život. A novým trendem mezi dospělými je také LEGO,“ vysvětluje Pavla Hobíková ze společnosti Mall. Popularitu si podle ní stále udržují i klasické dárky, jako jsou parfémy, hodinky nebo plyšová zvířata.

Zájem o kosmetiku potvrzuje rovněž Radek Ondrášík z Notino.cz, které během Valentýna obslouží přes 300 tisíc zákazníků. „Nejpopulárnější jsou parfémy, vůně do domu, vlasová kosmetika nebo make-up. Už od Vánoc jsou hitem také svíčky a aroma difuzéry,“ říká marketingový manažer Radek Ondrašík. Podle Tomáše Holého ze Slevomatu je letos největší zájem o romantické pobyty nebo masáže. „Vzhledem k lockdownu je největší potenciál právě ve voucherech, tedy odloženém dárku či zážitku,“ vysvětluje.

Většina utratí do tisícovky

Kolik Češi za valentýnský dárek zaplatí, se výrazně odvíjí od jejich finanční situace i typu dárku. „Průměrná útrata za dárky se nicméně pohybuje od 700 do 800 korun. Mezi jednotlivými kategoriemi dárků jsou však velké cenové rozdíly,“ říká David Vurma z Acomware. Nejméně stojí drobnější dárky, jako je čokoláda nebo upomínkové předměty. Za ty u společnosti Slevomat Češi v průměru zaplatí kolem 750 korun.

Pokud svému protějšku vyberete parfém, kosmetiku nebo společenské hry, můžete počítat s investicí mezi jedním a dvěma tisíci korunami. „Příklady z našeho výzkumu to potvrzují. U společnosti Notino se průměrná útrata pohybuje kolem 1 100 korun, podle Mall.cz dosahuje až 2 000 korun,“ doplňuje Vurma. Vůbec nejvíce pak Češi utratí za romantické pobyty – podle údajů společnosti Slevomat je to průměrně 4 800 korun.

 

Více infa: www.acomware.cz

 

Foto: www.acomware.cz

 

Kateřina Kalivodová

Recent Posts

Nestarnúce hity Mariky Gombitovej vychádzajú na LP a CD reedíciách

Minulý rok vydavateľstvo Opus začalo s vydaním reedícií albumovej diskografie legendy slovenskej a českej populárnej hudby…

20 hodinami ago

Tajemství Ivety Bartošové odhaleno

TV Nova uvede už tuto neděli 5. května od 21.35 hodin třídílný dokument Málo mě znáš, který přinese nový…

20 hodinami ago

Alana Fairchild – Karty bohyně Kálí na DUBEN

Působí na vás hrozivě bohyně Kálí? S o to větší zvědavostí lze nahlížet na karty, které…

3 dny ago

Dílo Milana Kundery postupně vychází v audioknižní podobě – nyní Unesený Západ

Vydavatelství Supraphon ve spolupráci s nakladatelstvím Atlantis po úspěšném vydání audioknih Nevědění a Směšné lásky…

6 dny ago

Petr Kolář vydal akustické album Tajný místa

Zpěvák Petr Kolář inspirován úspěchem turné Tajný místa vydává stejnojmenné album. V loňském roce Petr Kolář…

1 týdnem ago

Jarka Rozsypalová-Vykoupilová – Babské rady ze života

Proč je nejlepší uskladnit cibuli v silonkách? Jak pomůže pračka s výrobou domácího másla? S…

1 týdnem ago