Herec Pavel Zedníček, baletka Nikola Márová a specialistka na harmonický prostor Olga Bušková se představí v Show Jana Krause. Premiéru dalšího dílu Show Jana Krause uvidíte ve středu 13. února ve 21.35 hodin na Primě.
Pavel Zedníček – herec, který se narodil v Hošticích-Herolticích na Vyškovsku. Během studií na brněnské JAMU vystupoval v divadle Na provázku v Brně, krátce po vystudování školy v roce 1972 nastoupil do Činoherního Studia v Ústí nad Labem. Zde hrál společně s Jiřím Bartoškou a s Karlem Heřmánkem až do roku 1977, kdy dostal nabídku na angažmá v Divadle Na zábradlí, kde hrál až do roku 1990 a jeho největšími rolemi byli Hamlet nebo don Juan. Poté pomáhal Karlu Heřmánkovi s rozjezdem jeho divadla. V současné době působí např. v divadle Kalich.
Nikola Márová – první sólistka baletu Národního divadla. Bravurní klasická technika, elegance a přesvědčivý herecký projev ji předurčily pro náročné role velkého tradičního repertoáru. Diváci ji mohli vidět např. jako Odettu v Labutím jezeře, Myrthu (nominace na Cenu Thálie) a Giselle v baletu Giselle, Vílu Vánoc v baletu Louskáček nebo jako Carabosse v Šípkové Růžence. Zúčastnila se několika zahraničních turné po Německu, Španělsku, Finsku, Itálii, Portugalsku, Maltě, Rusku, Taiwanu a Číně. Na druhé straně nikdy neřešila dilema: buď budu baletkou, nebo mámou. Má syna s tanečníkem Alexandrem Katsapovem. Kdyby se měla znovu rozhodnout, stala by se znovu baletkou? „To je strašně těžká otázka. Chce se mi říct ne, protože dneska už vidím všechny ty minusy, které tento umělecký obor má. Na druhou stranu je to krásné povolání a pomyšlení, že bych to všechno nemohla zažít, je pro mě dost smutné. Myslím tím nádherné role, tanec na jevišti, divadelní mumraj, potlesk publika. Zatím si neumím představit, co jiného bych mohla dělat, aby mě to takhle naplňovalo.“ A její budoucnost? „Co by se mi líbilo? Mít dvě zdravé děti, zbavit se hypotéky a zůstat u divadla, třeba i v jiné profesi. Anebo se věnovat malým dětem, bavilo by mě mít vlastní dětské studio, kde by si děti hrály, měly by tam divadélko, tanečky. Až skončím s baletní kariérou, chtěla bych najít práci, která mě nebude stresovat, ale slušně mě uživí. Nejsem zvyklá žít v luxusu, vím, že ho nikdy mít nebudu. Hlavně abychom pořád byli všichni zdraví, měli na sebe čas a měli se rádi.“
Olga Bušková – specialistka na harmonický prostor. Před nedávnem jí vyšla kniha Domov jako talíř, v níž radí, jak uspořádat byt / dům tak, aby proudila dobrá energie podle feng-shui. Radí ale i jinak, po svém, například dělá »úklid hlavy«. Dříve pracovala na klasické manažerské pozici v kanceláři. Pak se rozhodla jít za svým snem. Už čtyři roky pomáhá svým klientům s harmonizací prostoru a vypracovává osobnostní typologii podle data narození. Když se to navíc propojí a na základě typologie se upraví i prostor, pak zlepšení vztahů, kariéry nebo finanční situace na sebe nenechají dlouho čekat. Proč je pro nás prostor a jeho harmonizace tak důležitá? „Prostor řešíme úplně všichni – mít dostatek prostoru sama pro sebe, mít dostatek prostoru ve vztahu, mít dostatek prostoru na parkování, mít dostatek prostoru kolem sebe v hromadné dopravě… To všechno nás ovlivňuje, aniž bychom si to příliš uvědomovali. Takže prostor, který si kolem sebe vytváříme doma nebo v práci, je naprosto zásadní. Tvar stolu, barvy… To všechno je nesmírně důležité. Rozhoduje to o našem úspěchu či neúspěchu, štěstí i neštěstí. Kancelář ve slepé ulici? Žádný byznys nečekejte. Pracovna na křižovatce? Příležitosti chodí z různých stran. Prostor je pro mě detektivka. Jde o to najít lotry, kteří nám brání ve štěstí.“
Foto: TV Prima