Categories: Televize

Media Club poprvé programmaticky prodal televizní reklamu

Obchodní zastupitelství Media Club poprvé v ČR zprovoznilo kanál pro programmatický nákup televizní reklamy. Prvním klientem, který nakoupil televizní reklamy skrz programmatickou platformu, byla agentura Red Media, ta je nakoupila pro klienty Bonami a Zoot.

Během podzimu jsme se společností AdForm dokončili technické napojení programmatické platformy. Media Club má tak další nákupní kanál, kdy klienti a jejich agentury mohou nakupovat programmaticky reklamu přehrávanou v televizi. Navíc videoreklama v HbbTV má tu nespornou výhodu, že se vždy přehraje pouze v televizi a ve full screen zobrazení,“ říká Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje obchodního zastupitelství Media Club.

Předvánoční spoty byly přehrávány v HbbTV aplikaci iPrima. U obou klientů / kampaní bylo možné vstoupit přes spot do HbbTV aplikace, primárním cílem však zůstávalo doručit zhlédnutí spotu. U klienta Bonami bylo celkem osloveno 475 000 diváků a proklikovost dosáhla 6,15 %, u Zoot bylo osloveno přes 300 000 diváků při CTR 4,51 %.

Rozhodli jsme se otestovat novou možnost nákupu televizních spotů přes programmatickou reklamu u předvánočních kampaní pro naše dva klienty, již mají shodnou cílovou skupinu 20–45 let, která nakupuje na internetu. Clickrate i vysoká viewrate obou kampaní dokazují, že reklamy běžely u afinitní cílové skupiny,“ říká Jan Běhounek, performance advertising director z agentury Red Media.

Podle posledního měření FTV Prima sleduje hybridní televizi v České republice 1 530 044 diváků. U obrazovky průměrně sedí 2,06 diváků. Zájem roste nejen o sledování pořadů v HbbTV, ale také o realizaci reklamních kampaní. Podle Petra Hatlapatky běželo v roce 2017 na kanálech Primy přes 100 kampaní, HbbTV se tak v loňském roce zařadila mezi standardní nástroje marketingové komunikace u mnoha klientů. Úspěšnost reklamních formátů i přes vyšší četnost kampaní neklesá, a stále se tak drží výrazně výš, než je obvyklé u internetových kampaní. Průměrné CTR u Switch-In formátu je 1,6 %, u formátu Button Menu 2,3 % a Videospot 3,5 %.

Zdroj: NetMonitor-SPIR-Gemius

Foto: TV Prima

Samuel Svoboda

Recent Posts

Nestarnúce hity Mariky Gombitovej vychádzajú na LP a CD reedíciách

Minulý rok vydavateľstvo Opus začalo s vydaním reedícií albumovej diskografie legendy slovenskej a českej populárnej hudby…

13 hodinami ago

Tajemství Ivety Bartošové odhaleno

TV Nova uvede už tuto neděli 5. května od 21.35 hodin třídílný dokument Málo mě znáš, který přinese nový…

13 hodinami ago

Alana Fairchild – Karty bohyně Kálí na DUBEN

Působí na vás hrozivě bohyně Kálí? S o to větší zvědavostí lze nahlížet na karty, které…

2 dny ago

Dílo Milana Kundery postupně vychází v audioknižní podobě – nyní Unesený Západ

Vydavatelství Supraphon ve spolupráci s nakladatelstvím Atlantis po úspěšném vydání audioknih Nevědění a Směšné lásky…

6 dny ago

Petr Kolář vydal akustické album Tajný místa

Zpěvák Petr Kolář inspirován úspěchem turné Tajný místa vydává stejnojmenné album. V loňském roce Petr Kolář…

1 týdnem ago

Jarka Rozsypalová-Vykoupilová – Babské rady ze života

Proč je nejlepší uskladnit cibuli v silonkách? Jak pomůže pračka s výrobou domácího másla? S…

1 týdnem ago