Jan Kraus poslouchá cédéčka Jana Budaře

Moderátor Jan Kraus přivítal ve své televizní show Jana Budaře otázkou, zda byl někdy ve VIP Prostřeno! „Ne, nikdy,“ ujistil ho host. Přinesl si s sebou tašku, kterou měl prý v pořadu u pana Krause už při poslední návštěvě před čtyřmi lety. Prohlédli si video, které Jan Budař točil ke svému novému CD Lehce probuzený přímo na pražské magistrále během plného provozu. „Byl to adrenalin, sedět u klavíru na magistrále a hrát na něj,“ vyprávěl muzikant.


„Pak máme takovou společnou oblíbenou moderátorku Báru Tachecí, se kterou máme své zkušenosti při rozhovorech a každý na ni máme svou taktiku… Myslím, že bychom možná mohli zrovna my dva a Bára Tachecí jezdit turné,“ navrhl moderátor. Jan Budař mu pak dal své nové CD. „Která z těch písniček je taková pro posluchače náročnější na pochopení?“ chtěl vědět moderátor.
„Co třeba ten verš »smutný jako divočák před Prahou«?“ zaujalo moderátora. „Jo, ten kanec je ještě navíc smutnej, rozložitej… Zvláštní prase, osobnost,“ dodal uznale moderátor, který si četl text písničky. „Jsi si jistý, že si ty texty píšeš sám?“ rýpnul si moderátor. Pak navrhl, že by k výročí Honzovy nové desky mohli přečíst úryvek z jeho písničky. „S tímhle bychom mohli taky jezdit,“ okomentoval pak moderátor jejich společný »umělecký« výkon, který diváky pobavil.


Nakonec Jan Kraus představil Petra Littmanna, kterému se v Německu říká marketingový guru a který se do ciziny dostal v roce 1968. „Já pořád čtu a slyším o marketingu… Ti lidi, co dělají marketing, se tváří stále jako polobozi… Jsou tedy nějaké marketingové bomby?“ chtěl vědět moderátor. „To je jako s doktorem. Ten vám řekne, že máte problém, předepíše léky, ale už neřekne, jaký ten problém máte,“ vysvětlil pan Littmann. „Marketing je pokusit se vyrobit produkt, který je dobrý,“ dodal. „Když udělám pěkný sako a dám ho na hnusnýho chlapa, tak co s tím?“ chtěl vědět moderátor. „Udělat ten produkt tak, že když si ho oblékne hnusný chlap, vypadá v tom dobře. Marketing začíná dobrým výrobkem. Špatný výrobek a dobrá reklama, to nefunguje,“ pokračoval pan Littmann.
„Jaké jsou základní marketingové chyby tady a na Slovensku?“ chtěl vědět Jan Kraus. „Nejhorší věc je, že si namlouvám, že vyrábím jiný výrobek než konkurence, a není to pravda,“ vysvětlil pan Littmann. „Vy jste poradce na oblast značek. Já budu dělat třeba super svetry nebo auta… Řeknu si, že to moje je lepší. Jak začnu budovat značku?“ chtěl vědět moderátor. „Potřebujete reklamu. To chce čas a peníze… Poradil bych, abyste se soustředil nejdřív na menší lokalitu. Ne na celou Evropu, ne na celý svět,“ radil odborník. „To chce čas. To trvá sto let, než se vybuduje značka,“ dodal Littmann. „Tak to na to prdím,“ ujistil ho moderátor.


„Když nemůžete do reklamy investovat peníze, tak je to špatné,“ ukončil to host. „Jak bychom udělali strategii na Jana Krause?“ chtěl vědět moderátor. „Jan Kraus je vtipný, pohotový… Když jsem se ptal na Slovensku a v Čechách na jméno Jan Kraus, všichni mi říkali: ‚Toho zná každý‘, vaše značka funguje,“ ujistil ho host. „Prý sníte o tom být ředitelem divadla,“ zajímal se moderátor. „Já jsem se naučil, jak se budují značky a firmy – a divadlo, to není nic jiného než velká firma. Divadlo by mě zajímalo,“ prozradil pan Littmann.
Do dalšího dílu Show Jana Krause přijali pozvání spisovatelka, scenáristka a publicistka Halina Pawlowská, herec, režisér, hudebník, textař, snílek a obchodník Jan Budař a podnikatel Peter Littmann. Premiéru dalšího dílu třetí série Show Jana Krause uvidíte v pátek 16. listopadu večer na Prima family.

Foto: TV Prima