Talent sopranistky Olgy Jelínkové se prosadil v silné zahraniční konkurenci a byl oceněn ze strany operního domu v německém Saarbrückenu. Olga se stala novu stálou členkou ansámblu a zároveň oficiálně zahájí 26. srpna tamější operní sezonu, a to vysněnou rolí mnoha sopranistek v jedné z nejdojemnějších Verdiho oper.
Olga Jelínková začíná zcela nový život: vdala se, přestěhovala se do Německa a dokonce tam zahájí novou operní sezonu v Saarbrückenu titulní rolí ve Verdiho opeře La traviata. Nejde tedy o model, kdy je český umělec angažován pro český repertoár, ale pěvkyni čeká v Německu zahraniční repertoár i nadále: například v této sezoně Gounodova Markétka, Cherubiniho Médea nebo Korngoldova Juliette.
Doposud byl doménou Olgy Jelínkové čistě koloraturní obor, například postavu Královny noci již zpívala v celkem deseti produkcích u nás i v zahraničí. Sama tvrdí, že hlasově k roli Violetty Valéry v La traviatě dozrála až nyní. Své schopnosti zpívat dramatičtější repertoár si před nedávnem ověřila, když vystupovala jako Elvira ve Verdiho opeře Ernani v německém Mannheimu.
Režie a světelného designu produkce této opery se v Saarbrückenu ujal německý režisér Ben Baur, který má zkušenosti z mnoha evropských divadel, například Curychu, Londýna, Frankfurtu, Berlína, Mnichova, Drážďan a mnohých dalších. „Mladý režisér Ben Baur skvěle vystihuje a nechává naším prostřednictvím ožívat i ty nejjemnější nuance, ukryté v každé situaci, v každé jednotlivé postavě,“ říká sopranistka. „Jsem nadšená, že mám možnost spolupracovat s tak skvělými sólisty, jakými jsou mí noví kolegové z ansámblu Staatstheater Saarbrücken, oceňuji jejich profesionalitu, vstřícnost a samozřejmě krásné hlasy. Těším se na naši premiéru, která myslím bude velkou událostí, jelikož hlavním mottem Bena Baura je, že v publiku nesmí být jediný člověk, který by nezaplakal. V příběhu Violetty odhaluje úplně všechno a jde mu o opravdovost: žádné omdlévání na efekt, cedíme doslova krev, pot a slzy.
Kdo je Olga Jelínková?
Olga Jelínková patří ke špičkovým operním umělcům a pravidelně vystupuje na scénách Národního divadla v Praze, Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, ale stále častěji především na zahraničních scénách v USA, Německu, Belgii, Japonsku: kromě Královny noci pravidelně zpívá Verdiho Gildu v Rigolettovi nebo panenku Olympii v Offenbachových Hoffmanových povídkách. Od sezony 2018/2019 nastupuje do stálého angažmá Opery v německém Saarbrückenu.
Více o inscenaci najdete zde: https://www.staatstheater.saarland/nc/stuecke/musiktheater/detail/la-traviata/
Foto: Ilona Sochorová
Iveta Bartošová byla fenomén. Její životní příběh by vydal na pořádně tlustý román, který by…
Zážitky z terapií, úvahy autora, jeho vlastní cesta, souvislosti a práce, kterou s chirurgickými nástroji vykonává v auře…
Velmi mnoho karet je ve stylu odnímání toho, co nám již neslouží, o zpracovávání strachu…
Iveta Bartošová patřila k nejoblíbenějším českým popovým zpěvačkám konce 20. a začátku 21. století. Získala…
„Je tady někdo, kdo si objednal návštěvu krypty?“ Rozhlasový horor scenáristy a režiséra Víta Vencla…
Výpravný romantický seriál odehrávající se na pozadí událostí roku 1939 se dostal do portfolia významného…