Morávková, Kubelková a Jandová nakupují v metru!

Pro ty, kteří nechtějí ztrácet při nákupech čas čekáním ve frontách a tahat se s těžkými pracími prášky, krmením pro zvířata, hračkami, sportovním a dalším zbožím, fungují nově v pražském metru virtuální prodejny. Ve stanicích Anděl, Muzeum, Náměstí Republiky a Flora v nich již nákup provedla spousta spokojených zájemců.


Ve stanicích, kde virtuální prodejny fungují, budou až do 23. prosince na sloupech »vystaveny«, podobně jako v běžném supermarketu, nabízené produkty. K nákupu pak stačí při čekání na metro jen vytáhnout mobilní telefon, vyfotit speciální QR kódy vybraného produktu a pomocí aplikace, která zákazníka provede celou objednávkou, si zboží nakoupit. To vše lze zvládnout během pár minut, samotná objednávka probíhá na mobilu ve třech jednoduchých krocích.


Dodání nákupu je již do druhého pracovního dne a za dopravu se v rámci celé České republiky nic neplatí, přičemž nezáleží na velikosti objednávky. To je praktické i pro ty, kteří pražským metrem běžně jezdí, ale přitom bydlí za hranicemi metropole.


Podívat se a vyzkoušet tento způsob nákupu se rozhodla trojice známých žen.
Dana Morávková je v současnosti jedna z nejvytíženějších hereček a tak byla pozvána, aby si zkusila nekoupit tím nejrychlejším způsobem. „Faktem je, že když si nakoupím po internetu, což samozřejmě již delší dobu umím a využívám, tak mně objednané zboží dovezou poměrně rychle, ale tento způsob nákupu, který mně umožňuje, když přebíhám z natáčení do divadla, jen seběhnout do metra a mobilem »bliknout«, tak na to se těším,“ řekla po prvním vyzkoušením Dana a utíkala na natáčení.


Iva Kubelková, bydlící mimo Prahu, se nám k tomu novému projektu vyjádřila: „Jsem pro každou novinku, která mně pomůže ušetřit čas. O tomto systému jsem již četla a dnes je to má první zkušenost, kdy si mohu vybrat co domů a především pro děti potřebuji. Bydlím pořádný kus za Prahou a že nám zboží dovezou druhý den, tak to je paráda,“ konstatovala na nástupišti Iva.
Další praktická žena Marta Jandová má pro nakupování slabost, ale zároveň málo času. „Pro mě je tento dnešní objev úžasnou novinkou. Je sice pravda, že metrem často nejezdím, ale cestou z masáží do divadla této služby využiji. Jen představa, že bliknu mobilem a následující den mám krmení pro mé pejsky doma, mě hřeje a mé miláčky potěší,“ řekla vždy usměvavá Marta Jandová.


„Společný projekt virtuální prodejny nám přijde jako skvělý způsob, jak zákazníkům přinést něco netradičního, výhodného a zábavného, navíc prodejna se u našich zákazníků setkává s velkým ohlasem. Oblíbené značky produktů nabízíme zákazníkům za výhodné ceny a s doručením až domů, takže se nemusí tahat s těžkými taškami,“ vysvětluje Per Král, marketingový ředitel Mall.cz, podle kterého je Česká republika teprve třetí zemí, kde byla zavedena tato futuristická novinka. Pokud by snad někdo byl k tomuto inovativnímu projektu nedůvěřivý, třeba z důvodu případné reklamace, jeho obavy jsou zbytečné. Podmínky a postup reklamace zboží jsou totiž stejné jako při objednávce přes internet.


Již první dny fungování virtuální prodejny ukázaly, že lidé si tento unikátní a inovativní projekt oblíbili. Pomyslné dveře prodejny se jistě netrhnou ani v následujících dnech a týdnech, protože sortiment byl o rozšířen a k drogerii se připojily hračky, lego, drobná elektronika, dárky, sportovní potřeby, krmení pro zvířata apod. Futuristický projekt se navíc již příští rok zřejmě přesune na tramvajové i autobusové zastávky v Praze.


A jak objednat ve virtuální prodejně? Postup při objednávce závisí na typu mobilního telefonu, který zákazník vlastní. V App Store nebo Android Marketu si zákazník zadarmo stáhne aplikaci QR mall.cz. Ta ho po spuštění provede celou objednávkou – od nafocení QR kódu až po odeslání objednávky. Při nákupu pomocí ostatních telefonů je potřeba mít v telefonu čtečku QR kódů. Jakmile QR kód zákazník vyfotí a čtečka ho rozpozná, přesměruje ho na mobilní verzi Mall.cz. Zde zákazník jednoduše objedná.

Foto: Mall.cz