Módní návrhář Jiří Kalfař: Pokud se člověk cítí dobře, pak je nejvíc trendy

Hostem televizní Show Jana Krause byl Jiří Kalfař, který letos v únoru jako vůbec první český designér představil svou módní kolekci oblečení na přehlídce Fashion Week v New Yorku. „Původně jsem byl tanečník, pak chvilku fotomodel,“ poodhaluje divákům svou minulost úspěšný návrhář a vysvětluje, že současným trendem v modelingu je rozmanitost.

_AKF_6125

Já pro své přehlídky miluju diverzitu, preferuju různé věkové skupiny i typy postav,“ uvedl Kalfař. Na přehlídce v NYC předváděly jeho modely mimo jiné známé české topmodelky Linda Vojtová a Pavlína Pořízková. „Byl to neuvěřitelný moment, protože taková ta aura, která z té ženy vychází, ta se nedá zaplatit.“ V rámci Fashion Weeku proběhne podle jeho slov celkem asi 400 přehlídek. „Musím kolekci ukázat zhruba půl roku dopředu, tak abych měl dostatek času na výrobu, pokud bude o modely ze strany nákupčích zájem,“ vysvětluje a přiznává, že občas něco málo navrhne i sám sobě. „Já ale svoje kolekce většinou nenosím. Tak maximálně si nechám udělat kabát podle svých představ. Když něco vytvářím, tak to většinou dělám pro někoho jiného. Podobně jako režisér sám sebe málokdy obsadí do svého filmu,“ tvrdí úspěšný módní návrhář.

_AKF_6097

Jeden z nejvýraznějších módních prvků v dnešní době prý tvoří boty. Ty on ovšem nedělá. „Pro mladé je to velice důležité, protože to je leckdy jediný prvek, kterým se můžete odlišit. Pokud nemáte odvahu, všichni vypadají víceméně stejně – černé džíny, bílé tričko, nějaký kabát. Boty tvoří odlišující prvek,“ říká Kalfař. Sám má na sobě sako ze second handu a je přesvědčen o tom, že žijeme v takovém přebytku, že je důležité to s konzumem nepřehánět. „Brát to s rozumem a kupovat jen to, co potřebujeme. Zodpovědností nás návrhářů i všech ostatních, co se v této branži pohybují, je, abychom se chovali přiměřeně, recyklovali, předělávali, zužitkovali vše a žili s vědomím, že to, co prodáváme, nikomu neubližuje.“ Jeho návrhy jsou prý až ze sedmdesáti procent z recyklovaného materiálu. Jaká je jeho trvanlivost, bohužel ještě nedokáže posoudit, neboť se v módním businessu pohybuje teprve šest let. „Dnes je to všechno o člověku. Pokud se člověk cítí dobře, pak je nejvíc trendy,“ dodal Jiří Kalfař.

_AKF_6136 _AKF_6109 _AKF_6092

Foto: TV Prima