Voxel chce dělat mainstream s undergroundovým nadhledem

Jeho pseudonym sice tvoří sloučenina latinského výrazu pro hlas a název hlásky počátečního písmena zpěvákova příjmení, ale hlasový projev není to jediné, čím (se) devatenáctiletý Voxel baví. Je to hráč! A dokazuje to i v novém videoklipu ke svému prvnímu singlu V síti. Ten byl natočen s použitím 3D voxelové grafiky. Což je mimochodem další důvod, proč si říká právě Voxel.


O svém hudebním vyhranění má jasnou představu, chce dělat mainstream s undergroundovým nadhledem. Z připravovaného debutu, který vyjde na jaře, už pustil do světa první singl V síti s hudbou Dalibora Cidlinského jr. a s nezaměnitelným Xindlovým rukopisem utahujícím si ze všech virtuálních antihrdinů „Je to asi nejrockovější song z připravované desky a vlastně první věc, kterou jsme na ni nahráli. Vsadili jsme na kombinaci pop/poprock/electropop a vtipné texty,“ říká Voxel. Ten na hudební scéně není žádným nováčkem. Od třinácti let vystupoval s punkrockovými kapelami Burnout a Madfalls, se kterými objel Česko, zahrál si na Slovensku a vydal CD.


„Je hrozně zajímavý porovnávat, jak věci chodí v undergroundu a v mainstreamu, podle mě v tom není zas takový rozdíl. Mám na mysli skládání songů. V kapele jsem skládal songy a snažil se o to, aby byly melodické, měly chytlavý refrén a bavilo mě je hrát. Teď dělám úplně to samé, jen s profesionální produkcí a nechávám si poradit od zkušenějších. Nechci být další rychlokvaška, která natočí desku, kterou mu někdo kompletně složí, obrazí každou estrádu a po roce skončí,“ přiznává zpěvák, který se po vstupu do rádiového éteru nyní chystá »zaútočit« i na hudební televize. Premiérově byl jeho nový videoklip k singlu V síti odvysílán 8. února 2012 na internetové televizi Stream.cz a 9. února na stanici MTV. „Jedinečnost videa spočívá v unikátním využití 3D efektu takzvanému voxelu. Jedná se o trojrozměrné kostičky, které esteticky odkazují na svět osmibitové grafiky a her, které jsou jedním z hlavních témat Voxelova světa. V zahraničí podobnou technikou použili například Black Eyed Peas,“ popisuje technologii použitou v klipu motion graphic Jan Sládečko.

Foto: Championship Music