JamRock přiveze Awolnation, Young Guns i StringerBessant

V USA označeni za nejlepší festivalovou kapelu, celkem tři! platinové desky – jedna v USA a dvě v Kanadě – to je vizitka skvělé a na americkém kontinentu patrně nejsoučasnější nastupující superhvězdy, kapely Awolnation! „Letos na JamRocku budou hvězdy, které představují ty nejsoučasnější proudy v muzice a zároveň nabízejí skvělý hudební zážitek. Věříme, že se nám takové kapely daří nacházet a zároveň považujeme za čest, že je můžeme českému publiku představit jako první. Zároveň však obsazujeme i české nové i známé kapely,“ říká organizátor JamRocku Libor Pavlata o dramaturgické linii žamberského festivalu.


Awolnation, hlavní letošní headliner JamRocku je přesně ten typ kapely, o který tu jde. V Americe byli zvoleni nejlepší festivalovou kapelou roku, dostali platinovou desku, v Kanadě dokonce dvě. „Sám fakt, že je domácí publikum nezná, nám nijak nevadí,“ doplňuje Libor Pavlata: „Ve světě jsou to skutečné hvězdy a my dobře víme, že naši fanoušci nejsou taková stádní zvířata, jak se nám snaží vsugerovat rádia. Dobrou hudbu prostě poznají. Hit Sail nabral za měsíc přes jedenáct milionů shlédnutí, ale je to podobné i s dalšími jejich songy.“
Českým fanouškům známější Young Guns pak budou fungovat jako určitá jistota dobrého hudebního zážitku, pro který se na festivaly jezdí. Jistou dávku retra do line-upu pak vnese americký dřevní rocker Adam Bomb, který místy působí jako zjevení, pro které dosud neskončil přelom sedmdesátých a osmdesátých let. Jinou kapitolou jsou pak StringerBessant, dva hlavní protagonisté loňských headlinerů Reef, kteří nám s doprovodnou kapelou představí svůj boční projekt. Velmi pohodová je i dub-stepová formace Ill Billy HiTec nebo chilští skapankoví šílenci Keko-Yoma, kteří jsou neuvěřitelně zábavní a strhnou publiku během první skladby.

Kromě headlinerů představil JamRock nového partnera – společnost Google. Ta vstoupila do české festivalové kultury poměrně razantně a bude mít i podíl na tom, jak bude festval vypadat. „Google je partner, se kterým se výborně spolupracuje, protože sami fanoušci vnímají jeho přítomnost jako pozitivní,“ vysvětluje Pavlata. „Je to vidět i na jejich zájmu o sociální síť Google+, kde jsme během prvních dvou měsíců nasbírali přes 3000 fanoušků.“ Jméno Google navíc ponese i jedno z pódií – to, na kterém mimo jiné vystoupí tři kapely, které se letos umístí na prvních příčkách v YouTube Festu.
Celkovou podobu areálu JamRocku bude ovšem letos určovat hlavně výtvarný koncept Milana Caise, výtvarníka a frontmana Tata Bojs. „To nové logo JamRocku, které teď vidíte na webu a na plakátech, to je vlastně jenom takový doplněk k tomu, na čem jsme se domluvili původně,“ vysvětlil Milan Cais na tiskové konferenci. „Těžiště celého konceptu leží především ve zlidštění areálu a v rozšíření vizuálního konceptu ven mezi lidi.“


Výjimečně přibude pódium jako jakási klubová scéna, která se také bude přiléhavě jmenovat PUB Stage. Díky ní bude o celou třetinu kapel víc než v minulosti.
Zároveń bude i neporovnatelná nabídka stánků s jídle, ale hlavně i stánky s prodejem módy, šperků, obuvi atd… Prostě letošní JamRock bude zase větší.

Awolnation – videoklip Sail:

Awolnation – videoklip Burn It Down:

Foto: www.jamrock.cz