5 věcí, na které si dát v létě pozor

  1. Oči

Lidské oko je velmi citlivé a náchylné k poraněním a onemocněním. Především v létě si naše oči zaslouží kvalitní ochranu a péči. Nešetřete na slunečních brýlích a pořiďte si opravdu kvalitní, minimálně alespoň s ochranným faktorem označeným -400. Pokud potřebujete korigovat oční vadu, chraňte své oči proti nebezpečnému ultrafialovému záření pomocí dioptrických brýlí se zatmavovacími skly, dioptrickými slunečními brýlemi nebo kontaktními čočkami a kvalitními slunečními brýlemi. Pokud chcete své oči nejlépe ochránit, doporučuji laserovou operaci, která vás zbaví oční vady, a vy budete moci nosit kvalitní sluneční brýle, radí primářka Oční kliniky Duovize Praha, MUDr. Lucie Valešová (na snímku).

  1. Pleť

Především v létě nezapomínejte na kvalitní opalovací krémy s dostatečným ochranným faktorem. Vybírejte podle vašeho fototypu, prostředí a intenzity slunečního záření. Správným výběrem a častou aplikací zabráníte předčasnému stárnutí kůže, vzniku nevzhledných pigmentových skvrn, zbytečným vráskám a případné rakovině kůže. Já osobně preferuji Phyris UV Add on. Je to velice příjemné sérum, které pleť dostatečně vyživí, obsahuje antioxidanty a dokonalou ochranu SPF 50 před UVA a UVB zářením. Má lehkou konzistenci a jednoduše se roztírá, doporučuje kosmetička Nina Ksila.

  1. Spáleniny

Spálení od slunce (erytém), je velmi nepříjemné a může být i nebezpečné. Odborníci rozeznávají 3 stupně podle závažnosti, mírné, střední a těžké. Ošemetné u spálenin od sluníčka je, že k viditelnému zarudnutí dochází až s mírným časovým odstupem. První pomoc při erytému je zvýšení tekutin a ochlazení pokožky. Recept našich babiček je obklad z tvarohu, jogurtu či syrovátky. Pokud máte puchýřky pokrytou většinu spálené kůže, vyhledejte raději lékařskou pomoc.

  1. Pitný režim

To, že především v létě je nutné dodržovat dostatečný přísun tekutin, ví snad každý. Pozor, do pitného režimu se nepočítá káva, čaj ani alkohol, protože naopak způsobují dehydrataci. Ideální je pít čistou vodu, ta prospívá tělu i pokožce.Obzvláště malé děti a senioři by měli vypít v parných dnech alespoň dva litry vody, protože pro ně může být celková dehydratace fatální, varuje prof. MUDr. Vladimír Teplan, DrSc (na snímku).

  1. Přejídání

Přes den člověk v horkých dnech často nemá vůbec hlad, ten přichází až po setmění. A bývá o to větší. Spořádat pak půlku lednice není problém. Pokud jdete spát s plným žaludkem, vaše tělo si dostatečně neodpočine, protože musí trávit místo regenerace. Tělo po celodenním hladovění uloží všechny tuky tzv. do zásoby. Pokud si chcete udržet zdravý jídelníček a svou váhu, neznamená to, že si nesmíte občas něco dobrého dopřát. Jen musíte upravit zbytek denního přijmu potravin a přidat pohyb, říká Ing. Lukáš Vrána, regionální manažer a školitel programu Cambridge Weight Plan.

Foto: www.side-effect.cz


Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/80747/virtual/www/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353