Přihlaste se do Ceny Neuron Prima ZOOM a vyhrajte 100 tisíc korun

Hledá se vypravěč příběhů plných faktů i emocí. Autor nejlepšího vědeckého videa získá 100 tisíc korun. Uzávěrka soutěže je již 15. února 2016. Už jen týden zbývá do uzávěrky soutěže, která hledá autora nejlepšího vědeckého videa. Nadační fond Neuron ve spolupráci s Prima ZOOM hledá vypravěče příběhů plných faktů i emocí, který za svůj snímek popularizující vědu získá odměnu 100 tisíc korun.

Cena Neuron Prima ZOOM 1
Cílem soutěže Cena Neuron Prima ZOOM, která je určena široké veřejnosti, je formou krátkého srozumitelného videa představit vědecké téma nebo obecný fenomén světa okolo nás, a pomoci tak popularizovat vědu. Nezáleží přitom na tom, zda se jedná o medicínu, chemii nebo archeologii. Důraz je kladen na nápaditost, nikoli na technické provedení – k natočení snímku není třeba víc než mobilní telefon, nadhled a schopnost vysvětlit téma názorně. Přihlásit se mohou jak jednotlivci, tak týmy, a to pondělí 15. února.

Cena Neuron Prima ZOOM 2
Vítězem loňského ročníku se stal tým Kateřiny Traburové, který ve snímku přiblížil stres, metlu současného světa. „Zažíváme ho každý den v práci, ve škole i v osobním životě. Všichni sice víme, že je škodlivý, ale mnoho z nás netuší, proč tomu tak je,“ uvedla Kateřina Traburová. Autoři tříminutového snímku, který je výstupem mezioborové spolupráce, se tak rozhodli pomocí videa vysvětlit, co stres způsobuje a jaký vliv má na imunitu. „Vítězný tým vytvořil zábavné a hravé video na téma, kterým se věda dnes z mnoha úhlů a do hloubky zabývá, a které se týká téměř každého z nás,“ uvedla Hana Křepelková Rezková z NF Neuron a dodala: „Audiovizuální forma je tím nejlepším nástrojem pro přiblížení nových objevů a zákonitostí. Práce s emocemi a vyprávěním podněcuje divákovu zvědavost a touhu poznávat. A to se vítězům loňského ročníku povedlo.”
„Jsme rádi, že můžeme již třetím rokem zastřešit udílení ceny Neuron Prima ZOOM za nejlepší popularizační vědecké video. Vědu vnímáme jako nedílnou součást našeho života, kontinuálně zlepšující jeho kvalitu. Pro popularizaci vědy můžeme udělat maximum tím, že ji zábavnou formou přiblížíme co největšímu počtu diváků. Protože víme, že forma, kterou je věda přiblížena veřejnosti, se nakonec výrazně podílí na jejím budoucím úspěchu. Těšíme se, že letos opět bude pokračovat trend rostoucího počtu přihlášených videí v soutěži,“ doplňuje Aleš Pýcha, marketingový ředitel FTV Prima.

Harmonogram:
• Do třetího ročníku soutěže je možné se přihlásit do 15. února 2016
• Hlasování veřejnosti probíhá v termínu 1. – 30. 3. 2016
• Porota vybere vítěze v dubnu 2016
• Cena Neuron Prima ZOOM bude předána na slavnostním večeru Neuron Science Future 18. 5. 2016

Vítězové předchozích ročníků:
2014 – Tajemná efipia – Petr Juračka z Katedry ekologie PřF UK představil v krátkém videu fascinující svět pod vodou.
2015 – Vliv stresu na imunitu – Kateřina Traburová a Šimon Štefanides představili v krátkém snímku psychoneuroimunulogii, nový a rychle se rozvíjející vědní obor.

Více na: www.CenaNeuronPrimaZOOM.cz

Foto: TV Prima