Češi tráví u televize stále více času! Může za to především koronavir

Pandemie koronaviru ovlivnila nejen průmysl, obchod a školství, ale i české domácnosti.  V těch můžeme sledovat značný nárůst sledovanosti televize, nově i té online. Z dat televize přes internet Lepší.TV vyplývá, že za měsíce říjen a listopad zaznamenala služba nárůst uživatelů o dvacet procent. Během druhé vlny pandemie diváci nejvíce sledovali filmy (skoro 33 procent) a seriály (skoro 28 procent).  Denně strávili diváci u TV tři a půl hodiny. Zájem o zpravodajství klesl o sedm procent oproti první vlně koronaviru.

Jak využít svůj volný čas je otázkou většiny Čechů, a to především během pandemie, kdy se musíme přizpůsobit vládním nařízením a naše možnosti jsou značně omezené. Mimo sport a více času stráveného v přírodě, propadla řada Čechů kouzlu sledování televize. To potvrzují data ryze české televize přes internet Lepší.TV, která za měsíce říjen a listopad 2020, tedy období, ve kterém se často skloňovalo slovo lockdown, zaznamenala dvacetiprocentní nárůst uživatelů.

„Den je dlouhý a karanténa taktéž, brzy se stmívá a není divu, že stále přibývá Čechů, kteří čas tráví u televize. Navíc jim už nestačí klasické vysílaní, a proto vyhledávají služeb online televizí, kde je pouze na nich, co a kdy budou sledovat. Navíc pokud mají porovnat ceny za služby klasických poskytovatelů se základními balíčky programů, s cenami za služby nových platforem a více než stovkou kanálů, vedou potom ty přes internet,“ říká Pavel Górecki, ředitel Lepší.TV.

Češi preferují filmy

Ve sledovaném období strávili diváci u svých oblíbených programů každý den zhruba 3,5 hodiny. Nejvíce potom sledovali filmy. Přesně 32,63 procent uživatelů využívá digitální televizi právě kvůli její široké nabídce filmů – diváci mají na výběr například od kriminálních filmů, hororů a fantasy až po historické a romantické snímky.

Druhou oblíbenou sledovanou kategorií, jsou seriály, u kterých strávilo svůj volný čas téměř 27,91 procent diváků. U zábavných pořadů tráví čas 13,64 procent diváků, což je velmi podobný čas, který lidé věnují sledování zpráv (10,71 procent). Zajímavé je, že je to zhruba o sedm procent méně než při první vlně koronaviru.  Po těch pak následuje sledování dokumentů, ze statistiky vyplývá, že se jedná o 10,71 procent diváků.

Žebříček sledovanosti jednotlivých typů pořadů hovoří jasně. Lidé se rádi baví a u televize hledají zejména odpočinek a odreagování. Filmy, seriály a zábavné pořady diváci rádi doplňují dětskými pořady (4,71 procent), to převážně ve chvílích, kdy se snaží zabavit své malé ratolesti.

Do žebříčku nejsledovanějších typů pořadů na základě stráveného času, se dostaly i pořady věnované sportu, ale také erotice, kterou vyhledávají v televizi přes internet necelá dvě procenta uživatelů.

Filmový TIP

A jaké že filmy u diváků Lepší.TV vedou? Za druhé vlny pandemie Covid-19 se Češi opět vrátili už ke kultovnímu čarodějskému učni. Na žebříčku sledovanosti vítězí Harry Potter a kámen mudrců (a celá sága), dále pak Joker, Ježek Sonic, Ledové království II, Souboj titánů či Volání divočiny.

 

O Lepší.TV

Televize přes internet Lepší.TV vznikla v roce 2017 v Ostravě a byla založena Pavlem Góreckim, který se oblastí internetu, televizí a TV programem zabýval již několik let před založením Lepší.TV. Samotná Lepší.TV vznikla především z důvodu prostoru na trhu, kdy v roce 2017 na českém internetu neexistovala žádná dobrá a vyhovující televize přes internet. Cílem Lepší.TV bylo od počátku nabízet ty nejkvalitnější služby v oblasti internetových televizí, tak, aby si divák mohl užít zaslouženou a odpovídající kvalitu a služby za co nejmenší náklady. Lepší.TV od svého vzniku každý rok roste. Služba nabízí časově neomezené nahrávání pořadů i nejdelší zpětné zhlédnutí, které činí 30 dní, divácké profily, funguje na jakémkoliv internetu, zařízení, v celé EU. V ceně jsou TV i radio stanice a obrovská videotéka.

 

Více infa: www.lepsi.tv

 

Foto: www.lepsi.tv

 


Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/80747/virtual/www/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353