Podívejte se na čtyři nové znělky kina Světozor

Kino Světozor včera na slavnostní premiéře představilo čtyři nové autorské znělky, které budou diváky doprovázet před startem každé projekce. Každá z nich tematizuje jednu ze světových kinematografií a pro Světozor je realizoval Jakub Jirásek.

foto_znelky_1
„Znělky jsme natočili tak, aby co nejlépe korespondovaly s celkovým duchem kina, které je tradiční i aktuální, formální i milé a také cinefilní. Zároveň má samo nad sebou nadhled,“ říká režisér a autor námětu Jakub Jirásek. „Vytvořili jsme čtyři minutové spoty, které decentně parodují klišé různých světových kinematografií a zároveň si tak trochu dělají legraci i ze samotného kina Světozor. Na prvním místě pro nás ovšem zůstala řemeslná poctivost a spot, který mohou diváci sledovat opakovaně,“ dodává Jakub Jirásek.

Švédsko:

„Dlouhodobě usilujeme o to, aby byl Světozor prostorem, který v kinematografii ctí národnostní i žánrovou rozmanitost. Tomu odpovídá i naše programová dramaturgie. Mám velkou radost, že po dvanácti letech provozu máme ne jednu, ale hned čtyři znělky, které citlivým způsobem a sebejistou vizuální stránkou i vyprávěcí zkratkou pracují s různými milými klišé a ikonickými znaky vybraných kinematografií. Nemůžu se dočkat, až budeme před jednotlivými projekcemi pozorovat reakce našich diváků a věřím, že k současným čtyřem znělkám přidáme ještě další,“ říká ředitel Kina Světozor Petr Jirásek.

USA:

Celkem osm natáčecích dní strávili tvůrci v Paříži, Praze, na Šumavě, v ostravských Vítkovicích, Lázních Toušeň a pražském kině Světozor.

Skotsko:

„Chci poděkovat všem partnerům, bez jejichž spolupráce a zápalu pro věc by znělky nemohly vzniknout. Spolu s tvůrci odvedli skvělou práci,“ dodává Petr Jirásek. Na výrobě znělek se podíleli hlavní partneři Universal Production Partners (UPP) a Soundsquare. Partnery znělek jsou Biofilms Rental, Vantage, Panavision Praha, FAMU a Hudební banka.

Francie:

Foto: Kino Světozor