Podívejte se, jak paří Martin Kraus a Bob Klepl

Seriál Svatby v Benátkách přináší řadu humorných situací. Ale aby při natáčení slzeli smíchy jak herci, tak štáb a aby natáčení sledovali i ti, kteří jinak ve studiu být nemusí, se zas tak často nestává. Zvýšený zájem a slzy smíchu vyvolala scéna mejdanu, během něhož David Grábner (Martin Kraus) zapíjel svého narozeného potomka.

SvB 6
Scéna byla rozdělená do několika obrazů a vyvrcholila situací, kdy ráno přichází do Davidova bytu plného opilých trosek obě sestřičky, tedy Arleta v podání Zuzany Slavíkové a Marika alias Miroslava Pleštilová, aby si vzbudily každá svého zubaře. Už čtená zkouška textu, která jinak bývá spíš poklidná, byla přerušovaná hurónským řevem. A jak se točila část za částí, pánové Bob Klepl, Ondřej Veselý, Václav Noid Bárta, Pavel Řezníček, Filip Blažek i zmíněný Martin Kraus byli divočejší a divočejší. Jako kdyby ve skleničkách neměli obyčejnou vodu, ale opravdovou vodku.

SvB 23
„Když jsem zapíjel narození své dcery Terezky, oslava vypadala podobně, jen jsem na ní nezůstal až do rána, ale odešel jsem domů. A druhý den v porodnici musela Gábinka po nějaké době, co jsem u ní byl, vyvětrat, strašně to ze mě táhlo. Při natáčení těchto několika obrazů jsme použili hereckou metodu Stanislavského. A bylo vidět, že všichni, kdo jsme v nich hráli, máme podobné situace dost natrénované,“ smál se Václav Noid Bárta.

SvB20
Bujarou oslavu narození svého potomka přiznal i Bob Klepl. „Bylo to v roce 1984, kdy se mi narodil syn. Do motolské porodnice jsem odjel ještě s alkoholem v krvi a kousek od domu se naboural, takže u mé první návštěvy porodnice asistovala policie. Narození dcery jsem pak později prožíval klidněji. Opilecké scény mě bavily, leccos jsme si do nich přidali, já mám vůbec dovoleno si sem tam něco k textu přidat. Když jsme točili poslední z těchto obrazů, měl jsem dojem, jako bych byl opravdu opilej, tak jsem se do nich vžil,“ vysvětloval Bob Klepl.

SvB 13
I Martin Kraus po natáčení opilecké scény zavzpomínal na minulost a přiznal, že ho tyto obrazy extrémně bavily. „Když jsem zapíjel svého syna Filipa, bylo to z pátku na sobotu, šel jsem pak spát, ale kamarádi oslavovali nonstop. Nechci to zakřiknout, ale podle toho, jak jsme ho zapili, troufám si říct, že Filip bude mít tuhý kořínek,“ přiznal Martin Kraus.
Při natáčení se náramně bavila nejen pánská část hereckého ansámblu, ale i Zuzana Slavíková, která točila poslední část scény, v níž spolu s Miroslavou Pleštilovou všechny budí. „Známe to asi všichni, když pánové trochu přetáhnou, vždycky je to trochu náročné. Ano, mám osobní zkušenost s rozprášením podobného večírku. A pokud se večírek odehrává třeba v půl třetí ráno, dokážu být velmi rychlá a rázná,“ smála se a přiznala, že při natáčení musela tutlat smích, protože všichni její herečtí kolegové byli nesmírně vtipní a věrohodní. „Ale nejstrašnější byl Bob Klepl, jak ležel na kuchyňské lince,“ smála se herečka.

SvB 18
Musel režisér Ján Novák rozjívené herce nějak usměrňovat a bylo pro něj natáčení těchto obrazů v něčem náročné? „Náročné byly na domácí přípravu, strávil jsem nad nimi asi tři hodiny. Nešlo o krocení, ale disciplínu, všechny legrácky, které si do nich herci vymysleli až na place, museli vměstnat mezi daný text. Na večírku bude hrát hlasitá hudba, kterou dodáme až v postprodukci. Herci proto museli mluvit víc nahlas, jako kdyby hudbu překřikovali. Protože dekorace není uzpůsobená na podobné scény, museli jsme přestěhovat nebo odstranit nábytek a vymyslet, kde bude kdo ležet nebo sedět, aby spolu mohli přirozeně mluvit a překřikovat se a vypadalo to věrohodně,“ vysvětlil režisér.

Foto: TV Prima