Miláček divaček Marek Němec zažil drsné podmínky při natáčení

Dva roky chodily do televize Prima neúnavně dopisy divaček seriálu Modrý kód a předmět byl jediný: Vraťte nám Hofbauera! Vraťte nám Marka Němce! Přání bylo vyslyšeno a Marek Němec alias doktor David Hofbauer je zpátky v Rubavě. O bezbolestném natáčení v čistém ateliéru si ale zatím může nechat zdát. Tvůrci seriálu Sestřičky mu totiž chystají jednu akční scénu za druhou.

Na dlouhé dva roky zmizel Marek Němec televizním divačkám z očí. Skončit s natáčením si přál sám. „Byla to souhra důvodů. Neměl jsem čas na nic jiného, týdně jsem se učil kvanta textu a řekl jsem si, že bude dobře, když odejdu v nejlepším.  A taky jsem si nechtěl zvyknout na peníze, chtěl jsem zkusit žít skromně,“ vysvětluje dnes své tehdejší rozhodnutí vystoupit z nekonečného seriálu Marek Němec, jehož podstavu Davida Hofbauera nechali scénáristé odstěhovat do Londýna. Souhra okolností ho ale nyní přivedla zpátky ve chvíli, kdy se ze seriálu Modrý kód staly Sestřičky. „Můj návrat má několik důvodů. Jednak mám rád toho Hofbauera, to bych kecal, kdybych řekl, že to tak není. Pak mám Instagram a tam mi pořád někdo píše, abych se vrátil k Sabině Laurinové, která v seriálu hraje vrchní sestru Mery. A chybělo mi natáčení a lidé, které mám rád,“ vysvětluje Marek Němec.

Jenomže sotva se Marek Němec na obrazovky vrátil, záhy zase zmizel. A tak celá Rubava a netrpěliví diváci hledají Hofbauera. Najde se už dnes, pod sutinami vybuchlého domu. Během tohoto natáčení si Marek Němec skutečně sáhl na dno.

Prach, špína, štiplavý oder filmového dýmu a neskutečné horko. V takových podmínkách jedné horké srpnové neděle totiž natáčení výbuchu vybydleného domu plného bezdomovců probíhalo. Byl to jeden z nejteplejších dní v roce, v černé mikině se proto Marek Němec pořádně zapotil. „Představte si, že venku zuří pětatřicetistupňová vedra, do toho tady ten prach, kterej je drsnej, ale slunce sem nemůže, to je fajn. Hofbauer chodí prostorem a za ním jde kamera a za kamerou je třeba čtyřicet lidí, kteří na něj hážou suti a vysypávají skla. Jsem průvodce destruktivním světem. Ale já to mám rád. Rád si sáhnu na špínu,“ hledal na natáčení něco pozitivního Němec.

Opuštěné vrakoviště nedaleko Prahy, kde se dramatické scény dnešního dílu natáčely, proměnil štáb seriálu Sestřičky v hotové dílo zkázy. „Zadání bylo udělat atmosféru po výbuchu objektu. Na kouř máme mašiny. Na bázi spalování oleje se vyvíjí kouř, který se rozptyluje po místnosti. Je to bezpečné, všechno je atestované. Herci to dýchají takřka dvanáct hodin denně a nesmí jim nic být,“ popisuje iluzi výbuchu autor speciálních filmařských efektů Vojtěch Chvátil. Poradit si musel i s výrobou makety betonového překladu. „Bylo potřeba vytvořit maketu betonového překladu, která nemůže nikoho zranit. Její výroba zabrala tři dny, je na tom modelářská práce. Váží to kolem 40 kilo a je z kartonu, z latě a ze sádry,“ prozradil tajemství jednoho z mnoha speciálních efektů, které uvidí diváci seriálu Sestřičky na Primě.

 

Foto: TV Prima


Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/80747/virtual/www/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353