Dagmar Pecková: Weillova hudba je velmi inspirativní

„K opeře nemůžeme přistupovat z pozice snobského odmítání. Nemůžeme psát opery, a zároveň bědovat nad nedostatky žánru. Musíme tím, co jeviště nabízí, naplnit vlastní ideál,“ napsal Kurt Weill roku 1926. To byl teprve začátek Weillova hledání nového hudebního žánru, který by nahradil klasickou operu.

Dagmar_Peckova_Supraphon_2017
Úspěch Třígrošové opery mu dal za pravdu, prosazení nového žánru přišlo v pravou chvíli a zdá se, že i publikum na oživení opery přímo čekalo. Ona dobrodružná cesta, na kterou Weill dostal přesně padesát let, vedla z Německa přes Paříž do New Yorku a přinesla výrazné zjednodušení hudebního jazyka, inspiraci populární hudbou a jazzem a přenesení pěveckých úkolů na herce bez klasického pěveckého školení. Skutečná revoluce! A to je přesně výzva pro mezzosopranistku Dagmar Peckovou.

cover_Peckova_Wanted
Pěvkyně Dagmar Pecková, jež hostovala na světových operních scénách a je spojována s Mozartem, Mahlerem i Bizetovou Carmen…, která se však nikdy nespokojí s akademismem a prázdnou formou. Jeden z jejích snů, album písní Kurta Weilla, se stává skutečností pětadvacet let poté, co ve Stuttgartské opeře ztvárnila hlavní ženskou roli v opeře Sláva a pád města Mahagony. Sama k tomu poznamenala: „Weillova hudba je velmi inspirativní. Spolu s Bertoldem Brechtem v nerozlučné dvojici ztvárnil umění obyčejného člověka a podařilo se mu přenést témata ze vznešených paláců a měšťanských salónů pozdního romantismu do obyčejných městských putyk, bordelů a zločineckých galerek. Obdiv k americké hudbě dvacátých let minulého století autora inspiroval a nacházíme u něj nepřeberné množství jazzových prvků. A právě to je charakteristický Kurt Weill. Je to tedy autor takzvané »vážné hudby«, když skládal symfonie? Je to autor operní, když skládal opery? Je to autor písňový nebo šansonový, když tvořil francouzské šansony k nerozeznání od těch typicky francouzských nebo první americké muzikály? Ano to vše je Kurt Weill.“

image001
Dagmar Pecková vydává album Wanted / Písně Kurta Weilla u vydavatelství Supraphon v pátek 7. dubna 2017. Tato nová studiová nahrávka vznikla ve spolupráci Peckové a Epoque Quartet & Orchestra, Miroslav Hloucal Jazz Band a s dirigentem Janem Kučerou. V nahrávce rovněž účinkuje sólista Opery Národního divadla, barytonista Jiří Hájek.
Čtyři dny po vydání CD odstartuje od 11. do 30. dubna série sedmnácti představení Wanted v pražské Lucerně. Velkolepá kabaretní revue Dagmar Peckové s písněmi Kurta Weilla vznikla v produkci agentury Ságl Production podle scénáře, v režii a ve výpravě bratrů Cabanů s kostýmy Simony Rybákové. Vedle Dagmar Peckové budou účinkovat stejně jako na nahrávce Jiří Hájek, Jan Kučera, Epoque Quartet & Orchestra, Miroslav Hloucal Jazz Band a přidají se tanečníci Jednotky rychlého nasazení.

Peckova_pozvanka_krestCD
Křest CD se uskuteční ve čtvrtek 20. dubna od 16 hodin v prodejně Supraphon Musicpoint na Jungmannově náměstí 17 v Praze 1. Za přítomnosti Dagmar Peckové album Wanted pokřtí Michal a Šimon Cabanovi.

Peckova_Wanted_photoPetrKurecka

Foto: Supraphon


Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/80747/virtual/www/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353