Revoluce začala… Ferrari má 4 místa a náhon 4×4

Není to tak dlouho, co oficiální web Ferrari.com ukázal první fotografie nového vozu s názvem FF. Jedná se o zcela revoluční pojetí supersportu, neboť má náhon na všechna čtyři kola a 4 místa k sezení. U Ferrari věc nevídaná. Podle slov jeho tvůrců se jedná o nejvýkonnějšího a nejuniverzálnějšího vůz pro čtyři pasažéry v historii této legendární značky. Zároveň jde o vůbec první čtyřkolku s hřebcem na kapotě.


FF – akronym pro Ferrari Four (čtyři sedadla a čtyři poháněná kola) – přináší zcela nový koncept sportovního vozu třídy GT. Rázně se odlišuje od minulosti, není to evoluce, ale skutečná revoluce.

Tento nový vůz s dvanáctiválcovým motorem v sobě mísí neopakovatelnou úroveň sportovního, vysoce výkonného charakteru s neuvěřitelnou univerzálností, skvělým komfortem a sofistikovanou elegancí, což zaručuje řidiči i pasažérům naprosto jedinečné jízdní zážitky.

Design z pera Pininfariny ve svých tvarech perfektně odráží harmonickou směs sportovní DNA a mimořádné využitelnosti FF.

FF je vybaven prvním systémem pohonu všech čtyř kol v historii značky. Jde o exkluzivní patentovaný systém Ferrari 4RM, který váží o 50% méně než běžné systémy pohonu všech kol, díky čemuž je zachováno perfektní rozložené hmotnosti 47% a 53% vzadu. Technologie pohonu čtyř kol je plně integrována s elektronikou vozu a přináší rekordní výkony na všech površích za všech podmínek díky kontinuálnímu a inteligentnímu systému prediktivní distribuce na všechna čtyři kola. FF je také vybaven nejnovější generací magnetoreologických tlumičů a také nejnovějšími karbon-keramickými brzdami Brembo.

Výjimečné výkony jsou dosaženy zásluhou nového dvanáctiválce o objemu 6262 cm3 s přímým vstřikováním, který dosahuje maximálního výkonu 660 koní při 8000 ot./min. Ve spolupráci s dvojspojkovou převodovkou F1 uloženou nad zadní nápravou (koncepce transaxle) garantuje šokující zrychlení (z klidu na 100 km/h za 3,7 sekund). Nový model se může pochlubit nejlepším poměrem váhy a výkonu ve své třídě a to 2,7 kg na koně, což společně s ideálním rozložením hmotnosti zaručuje výjimečně přesné ovládání s rychlou odezvou. Majitel FF si tak ve výsledku může vychutnat jeho schopnosti u rozsáhlé palety podmínek: jízdy po městě, jízda na površích s nízkou přilnavostí nebo na sněhu a také na závodní trati.

Vedle výkonu nabízí nejnovější model z Maranella také standardy v prostoru pasažérů, komfortu a vnitřní výbavy, která byla u tak výkonného vozu dosud neslýchaná. Dovnitř se díky prostorné kabině a zavazadlovému prostoru (450 litrů rozšiřitelný na 800 litrů, pohodlně vejdou čtyři cestující a jejich zavazadla, což vůz řadí na špičku nejen v jeho kategorii, ale také mezi čtyřdvéřovými limuzínami.

Pro FF byla vyvinutá bohatá nabídka doplňků a personalizačních prvků. To zahrnuje šest specifických barev pro tento model a přepychový interiér zahrnující speciálně vybrané a upravené anilinové kůže.

Technická specifikace

Motor
Typ V12 úhel rozevření válců 65°
Objem 6262 cm3
Maximální výkon 660 koní při 8000 ot./min.
Max. kroutící moment 683 Nm při 6000 ot./min.

Rozměry a hmotnost
Délka 4907 mm
Šířka 1953 mm
Výška 1379 mm
Hmotnost* 1790 kg
Rozložení váhy 47% vpředu, 53% vzadu
Poměr váhy/výkonu 2,7 kg/koně

Výkony
Maximální rychlost 335 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 3,7 s

Spotřeba paliva a emise
Spotřeba paliva 15,4 l/100km**
Emise CO2 360 g/km**

* verze pro evropský trh
** s HELE systémem

 

Foto: Ferrari.com / Giovanni Gastelo


Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/80747/virtual/www/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353